Witamy wszystkich w kolejnym tygodniu w którym będziemy omawiać temat ,, Na wiejskim podwórku’’.
Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz.
Słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.
„Dzień na wsi” Dominika Niemiec
Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie…
Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześnie jest śniadanie.
Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta,
o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.
Dać jeść i pić bez wyjątku
wszystkim w całym obrządku.
Owce wypuścić na hale,
to dla nich miejsce wspaniałe.
Już słychać radosne beczenie, chrumkanie,
to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie.
Konie są w stajni bardzo szczęśliwe,
gdy im porządnie rozczeszę grzywę,
gdy je z czułością, dokładnie wyszczotkuję,
parskają głośno, mówiąc „dziękuję”.
W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.
Dopiero gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.
Jestem zmęczony, lecz wiem, że gdy zwierzętom troskę okażę,
sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.
Rozmowa na temat wiersza: Rodzic zadaje pytania.
- O jakim miejscu była mowa w wierszu?
- O kogo trzeba zadbać w gospodarstwie?
- W jaki sposób gospodarz (dziadek lub tata) dbał o zwierzęta?
- Dlaczego trzeba dbać o zwierzęta?
- Czy praca na wsi jest lekka jak myślisz?
- W czym mogłabyś pomóc gospodarzowi (dziadkowi lub tacie) na wsi? co mogłabyś robić?
Co to za zwierzę? – zabawa słuchowo-naśladowcza.
Dzieci słuchają odgłosów zwierząt wiejskich nagranych na płytę CD lub odsłuchanych z You Tube. Rozpoznają je, oraz naśladują wydawane przez nie odgłosy
Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci.
Dzieci
wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.
,, Kaczki ‘’– zabawa
rytmiczno-ruchowa.
Dzieci w parach idą po okręgu i odpowiednio do słów, przystając przy tym, tupią
nogą
(w
podanym rytmie).
Jak to miło być kaczuszką, machać sobie prawą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie, prawą nóżką tupać sobie.
Tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Idzie kaczka nieboraczka, śmiesznie człapie w luźnych laczkach.
Za tą kaczką druga kaczka, idzie kaczek cała paczka.
Jak to miło być kaczuszką, machać sobie lewą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie, lewą nóżką tupać sobie.
Tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Zabawa sensoryczna
Do woreczka z materiału rodzic wkłada piłeczkę do ping-ponga ,piłeczkę do tenisa,styropianową kulkę i ugotowane jajko. Dziecko zamyka oczy wkłada rękę i odszukuje jajko.
Zajęcia kulinarne
Dziecko obiera jajko ze skorupki i przy boku mamy rozgniata jajko widelcem. Następnie dodaje majonez i gotowa pasta jajeczna . Rozsmarowana na kanapkach i posypana szczypiorkiem to zdrowy posiłek dla całej rodzinki.
Piosenki po angielsku