Witajcie kochane Dzieci w nowym tygodniu.
Kilka dni temu przywitaliśmy nowy miesiąc – maj. Teraz zajmiemy się tematem „Wiosna na wiejskim podwórku”
Drogi Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie H. Bechlerowej pt. „O kotku, który szukał czarnego mleka”
Razem odpowiedzcie sobie na pytania:
– O czym marzył biały kotek?
– Co poradziła kotkowi sowa?
– Co poradziła kotkowi wrona, a co sroka?
– Jak się skończyła ta historia?
Proponujemy następującą zabawę ruchowo-naśladowczą „Co robi kotek?”
Dzieci chodzą na czworakach po pokoju, naśladując czynności kotka, o których mówi rodzic np. kotek śpi, kotek pije mleczko, myje się, robi koci grzbiet itp.
Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.
W tym miesiącu zachęcamy do
posłuchania razem z dzieckiem piosenki pt.
„Dziękuję Mamo, Dziękuję Tato”
Na środę przygotowałyśmy bajkę ortofoniczną według E. Michałowskiej pt. „W zagrodzie Małgosi”
Rodzicu, powiedz dziecku, aby prawidłowo naśladowało głosy zwierząt z wiejskiego podwórka w miejscach, w których będziesz przerywał recytację. Następnie poproś dziecko, aby odpowiadało na pytania dotyczące czynności wykonywanych przez zwierzęta z wiersza.
Rodzic może też rzucając do dziecka piłkę zadawać pytania: np. Co robi piesek? (dziecko łapie piłkę i odpowiada: szczeka), Co robi kot? – miałczy, Co robi kura? Co robi kaczka?
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,
Kura gdacze; KO, KO, DA
Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.
Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: BE, BE, BE,
Koza muczy: ME, ME, ME,
Indor gulga: GU, GU, GU
Krowa ryczy: MU, MU, MU,
Konik parska: PRR, PRR, PRR
A pies warczy: WRR, WRR, WRR.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
Zachęcamy do zabawy w porównywanie wielkości wykorzystując określenia: duży, mały, większy, mniejszy.
Kochani Rodzice możecie do tego wykorzystać przygotowane przez nas obrazki (można wyciąć je razem z dzieckiem) i np. kolorową wstążkęz której zrobicie pętle.W pętlach posegregujcie obrazki wg. wcześniej wymienionych kryteriów. Oczywiście można je też policzyć.
Na ostatni dzień tygodnia proponujemy pracę plastyczną „Kotek”
Przygotowałyśmy sylwetę kota, którą należy wypełnić kawałkami biało-czarnej gazety. Gazetę rwiemy na małe kawałki i wyklejamy nimi sylwetę kotka. Po skończeniu wyklejania, kredkami dorysowujemy brakujące elementy np. oczy, wąsy.
Zał. Nr 1
Dla chętnych!
Zachęcamy chętne dzieci do nauki rymowanki o miesiącu „maju”😊
Witaj, maju – słowik śpiewa !
Witaj, maju – kwitną drzewa !
Witaj, maju – w polu , w gaju
Bardzo Cię lubimy , maju !
Piosenki po angielsku
Życzymy miłego tygodnia i dobrej zabawy!