Witajcie w nowym tygodniu. Czas na nowe propozycje. Nadal zajmujemy się tematem „Co wiosną słychać w ogrodzie”.
Proponujemy naukę wiersza pt. „Porządki w ogródku ” P.Siemiery-Kozłowskiej.
Dziś wogródkulśni porządek,
Zosia krząta się wśród grządek.
Kolorowe sadzi kwiatki,
Porządkuje swe rabatki.
Już tańcują grabki małe –
Do grabienia doskonałe !
Już motyczka w tan ruszyła –
Zosia grządki wypieliła!
Kwiatki śmieją się do Zosi,
Zosia wodę im przynosi.
-Och, ta Zosia nasza małą
Swą konewką nam podlała !
Kochani rodzice – wyjaśnijmy dzieciom sformułowania : rabatki, wypieliła. Rozmawiajmy na temat treści wiersza:
-Co Zosia sadziła w ogródku?
-Czym grabiła? Czym pieliła grządki ?
-Czym podlewała roślinki?
-Jakie narzędzia potrzebne są każdemu ogrodnikowi?
Zachęcamy do zabawy ruchowej z elementem równowagi „Idź między grządkami” .
Przygotowujemy ze skakanek lub sznurka kilka grządek (mogą być nieregularne kształty).
Przebieg. Dziecko chodzi między grządkami ostrożnie, aby na żadną nie nadepnąć i żadnej nie potrącić. Zabawę można potarzać kilkukrotnie.
Próbujemy śpiewać piosenkę „Kle, kle boćku” – samemu lub z rodzicami z własnym akompaniamentem np. uderzając klockami, łyżeczkami itp.
Zapraszamy Was do zapoznania się z informacjami „Jak powstaje kwiatek?” -np. tulipan
(Poniżej znajdują się ilustracje – zał. Nr 1)
Rozmowa połączona z działaniem. Oglądanie historyjki obrazkowej. Wyróżnienie części rośliny: kwiat, łodyga, liście , korzenie. Próbujemy odpowiadać na pytanie -co roślinie potrzebne jest do wzrostu ?
Zachęcamy do samodzielnego posiania lub posadzenia jakiegoś kwiatuszka. Wraz z Rodzicami dzieci będą obserwować co będzie się w nim zmieniało. Na pewno znajdziecie odpowiedzi na wiele pytań.J
Prezentujemy również kartę z kwiatkami w wazonie.
(Poniżej znajduje się karta pracy – zał. Nr 2)
Policzcie razem ile kwiatków jest w każdym wazonie? Następnie w pozostałych wazonach dorysujcie tyle kwiatków, aby było tyle samo co w pierwszym .
Na koniec wykonajcie z kolorowego papieru swój „ Kolorowy kwiatek” lub narysujcie go kredkami.
Życzymy dobrej zabawy 😉