(06-09.04)
Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach mieszkających na wsi.
Wprowadzeniem do tematy będzie krótki film edukacyjny pt. „Zwierzęta na wsi”.
Zabawa słuchowa „Co to za zwierzę?” – rozpoznawanie odgłosów zwierząt mieszkających na wsi z wykorzystaniem filmu edukacyjnego.
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza „W zagrodzie Małgosi” E. Michałowskiej.
Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.
Piosenka „Krówka Muuwka”
„Świnka lub owieczka”– zabawa plastyczna techniką origami – Załącznik Nr 1
’’Dzień dobry zwierzątka”– zabawa fabularyzowana usprawniająca narządy mowy
Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).
Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał – kukuryku!!
Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały – ko – ko – ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (chwytanie ziarenek ryżu preparowanego wargami).
Obudził się też piesek, zaszczekał – hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).
Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał – miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).
W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).
Krowa zaryczała – muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie).
A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry).
„Rodzinki zwierząt” – klasyfikowanie zwierząt do odpowiedniej rodziny. Przeliczanie i porównywanie wielkości rodzin: mniej, więcej, tyle samo. Ustalenie miejsca w szeregu: pierwszy, drugi, trzeci itp. Załącznik Nr 2
Ćwiczenie grafomotoryczne „Dokończ rysunki według wzoru” – karty pracy str. 74
Ćwiczenie analizy słuchowej wyrazów „Podziel na sylaby lub głoski” – karty pracy str. 72
ANGIELSKI