Kochane Dzieci, witajcie w nowym tygodniu. Czas na nowe propozycje. (12-16.04)
Nadal zajmujemy się tematem „Co wiosną słychać w ogrodzie”.
Proponujemy naukę wiersza pt. „Ogrodnicy ” I. Salach
„Ogrodnicy”
Idą, Ida ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.
Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat treści wiersza:
– O kim był wierszyk?
– Co nieśli ogrodnicy?
– Jak pukali łopatkami?
– Jak szurali grabkami?
– Na co tryskała woda z konewki?
Zachęcamy do zabawy ruchowej z elementem równowagi „Idź między grządkami” .
Przygotowujemy ze skakanek lub sznurka kilka grządek (mogą być nieregularne kształty).
Przebieg:dziecko chodzi między grządkami ostrożnie, aby na żadną nie nadepnąć i żadnej nie potrącić. Zabawę można potarzać kilkukrotnie.
Próbujemy śpiewać piosenkę „Zielona wiosna” – samemu lub z rodzicami z własnym akompaniamentem np. uderzając klockami, kubkami, łyżeczkami itp.
Proponujemy zabawę dydaktyczną „Czego potrzebuje ogrodnik”?
Dziecko wybiera spośród różnorodnych przedmiotów przedstawionych na obrazkach
(zał. Nr 1) tych, które potrzebne są do pracy ogrodnikowi. Wspólnie z rodzicem określa do czego służą i umieszcza je przy obrazku ogrodnika (zał. Nr2).
Mamy dla Was propozycję kilkunastu ćwiczeń manipulacyjnych, które podobają się przedszkolakom. Porozmawiajcie z dziećmi o tym, które zmiany są odwracalne, a które nie.
-przypinanie i zdejmowanie spinaczy raz jedną raz drugą ręką np. na brzegu kartonu, zeszytu, na sznurkach od huśtawki
-skręcanie i rozkręcanie długopisów
– darcie kartki papieru
– rozpuszczanie różnych substancji w wodzie
-przebieranie grochu od fasoli
-wieszanie prania za pomocą spinaczy
-wciskanie chrupek kukurydzianych do budyniu, kaszy manny
-wyjmowanie małych elementów z kisielu
-zabawa folią bąbelkową
-wodzenie palcem po liniach wyciętych z papieru
-przewlekanie sznurowadeł
-robienie kul z kartek – rzucanie nimi do celu
-ściskanie w dłoni małej piłeczki, gąbki, przedmiotów o różnej fakturze i wielkości
– wrzucanie monet do skarbonki
-konstruowanie z klocków, z rolek po papierze toaletowym, zapałek, drucików, patyczków
– zapinanie guzików
– kalkowanie rysunków
-wciskanie przedmiotów w otworki
Na koniec tygodnia posłuchajcie wiersza „Kolorowe kwiaty” J. Wasilewskiej
i wykonajcie z kolorowego papieru swój „ Kolorowy kwiatek” lub pomalujcie go kredkami (zał. Nr 4).
W zaczarowanym ogrodzie
Zaczarowany ogrodnik
Hodował czarodziejskie kwiaty.
Zaczarowane słońce
Zaczarowanym promykiem
Muskało je na rabatach.
Zaczarowane kwiaty
W zaczarowanym ogrodzie
Zakwitły wczesnym rankiem.
Zrobiły ogrodnikowi,
Miłemu czarodziejowi,
Kolorową niespodziankę.
Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat wiersza:
– Jakie kwiaty hodował w swoim ogrodzie zaczarowany ogrodnik?
– Jaką niespodziankę zrobiły ogrodnikowi kwiaty?
Pokażcie dzieciom obrazek kwiatka z zaczarowanego ogrodu (zał. Nr 3). Pomóżcie wskazać im: łodygę, liście i kwiat – płatki. Nazwijcie kolory: łodygi i liści oraz kolejnych płatków.
Porozmawiajcie z dziećmi na temat etapów mycia rąk. Wdrażajcie ich do samodzielności podczas wykonywania wszystkich czynności higienicznych w toalecie.
Ponadto ustalcie wspólnie z dziećmi obowiązki domowe, które będą wykonywać. Dla dziecka to znak, że ma wpływ na funkcjonowanie rodziny i pełni w niej ważną rolę.
Życzymy miłego tygodnia i miłej zabawy 😊
* Zachęcamy do przesyłania prac na stronę naszego przedszkola.
ANGIELSKI: