Propozycje zabaw i ćwiczeń dla 3-latków

18 maja 2020

Witajcie! Za oknem pięknie, wszystko kwitnie i miejmy nadzieję , że już tak zimno nie będzie. W kolejnym tygodniu będziemy się bawić na „Majowej łące”. Na majową łąkę wybierzemy się razem ze Skrzatem Borówką. Zapraszamy i zachęcamy o obejrzenia filmu edukacyjnego razem z Rodzicami.

Po obejrzeniu filmu Drodzy Rodzice spróbujcie razem z dzieckiem odpowiedzieć na pytania:

-Od kogo Skrzat Borówka dostał zaproszenie ?

-Skąd wzięła się łąka?

-Jakie rośliny rosną na łące?

-Jakie owady i zwierzęta można tam spotkać ?

W tym tygodniu proponujemy zabawę ruchową z elementem skoku „Z kwiatka na kwiatek”. Rodzic układa na podłodze w rzędzie obok siebie pętle zrobione ze sznurka lub wstążki. Zadaniem dziecka jest skacząc z nogi na nogę, wskoczyć do każdej pętli tak, aby żadnej nie pominąć. Zachęcamy Rodziców do wspólnej zabawy z dzieckiem. J

Na kolejny dzień proponujemy zabawę ilustracyjną do piosenki „Dziękuję Mamo ! Dziękuję Tato !”

Dziecko razem z Rodzicem słuchając zwrotek piosenki odzwierciedla jej rytm prostymi elementami ruchu np. klaszcząc. Podczas refrenu robimy kółeczko i tańczymy.

Na środę przygotowałyśmy ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Majowa łąka”

Majowa łąka,

Pachnąca łąka.

Tu widać myszkę,

Słychać skowronka…

Za, zo, ze, zu, zy

To majowe dni !

Pająk zaplata

Pośród trwa sieci,

A mała pszczółka

 do kwiatka leci.

Za, zo, ze, zu, zy

To majowe dni !

Ważka spogląda

Na dół ciekawie.

Kret nowy kopiec

Wykopał w trawie.

Za, zo, ze, zu, zy

To majowe dni !

Bąk bzyczy głośno,

Trzmiela szukając.

A wokół brzozy

Wciąż biega zając.

Za, zo, ze, zu, zy

To majowe dni !

Na małym krzaczku

Przysiadła mucha.

Z wielką uwagą

Motyla słucha.

Za, zo, ze, zu, zy

To majowe dni !

I Konic polny

Też nie próżnuje,

Małej biedronce

Kropek pilnuje.

Za, zo, ze, zu, zy

To majowe dni !

Tyle się dzieje

Ciągle na łące!

Aż z ciekawością

Zerka tam słońce.

Za, zo, ze, zu, zy

To majowe dni !

Rodzic czyta wiersz. Następnie jeszcze raz prezentuje wiersz, a dziecko powtarza fragment tekstu   „Za, zo, ze, zu, zy

To majowe dni !”

W czwartek zajmiemy się liczeniem owadów. Do zabawy można wykorzystać kostkę do gry z oczkami od 1 do 4 lub 5 zrobioną samodzielnie lub gotową od jakiejś gry. Przygotowujemy kopertę, do której wkładamy sylwety owadów (będą to liczmany)  Dziecko wyjmuje z koperty tyle liczmanów, ile oczek jest wyrzucone na kostce i podaje nazwę owada. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania. Obrazki przedstawiające owady będą w załączniku.

Tydzień jak zwykle kończymy pracą plastyczną inspirowaną muzyką na temat „Kolorową łąka” . Proponujemy rysowanie pastelami olejnymi lub malowanie farbami akwarelowymi. 

Jeszcze trochę języka angielskiego:

a snail- ślimaka bee- pszczołaa frog- żabaa flower- kwiata bird- ptak

Życzymy miłej zabawy i dobrego tygodnia ! 

Prace przedszkolakówPropozycje zabaw i ćwiczeń dla 4-latków