Witajcie! Za oknem pięknie, wszystko kwitnie i miejmy nadzieję , że już tak zimno nie będzie. W kolejnym tygodniu będziemy się bawić na „Majowej łące”. Na majową łąkę wybierzemy się razem ze Skrzatem Borówką. Zapraszamy i zachęcamy o obejrzenia filmu edukacyjnego razem z Rodzicami.
Po obejrzeniu filmu Drodzy Rodzice spróbujcie razem z dzieckiem odpowiedzieć na pytania:
-Od kogo Skrzat Borówka dostał zaproszenie ?
-Skąd wzięła się łąka?
-Jakie rośliny rosną na łące?
-Jakie owady i zwierzęta można tam spotkać ?
W tym tygodniu proponujemy zabawę ruchową z elementem skoku „Z kwiatka na kwiatek”. Rodzic układa na podłodze w rzędzie obok siebie pętle zrobione ze sznurka lub wstążki. Zadaniem dziecka jest skacząc z nogi na nogę, wskoczyć do każdej pętli tak, aby żadnej nie pominąć. Zachęcamy Rodziców do wspólnej zabawy z dzieckiem. J
Na kolejny dzień proponujemy zabawę ilustracyjną do piosenki „Dziękuję Mamo ! Dziękuję Tato !”
Dziecko razem z Rodzicem słuchając zwrotek piosenki odzwierciedla jej rytm prostymi elementami ruchu np. klaszcząc. Podczas refrenu robimy kółeczko i tańczymy.
Na środę przygotowałyśmy ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Majowa łąka”
Majowa łąka,
Pachnąca łąka.
Tu widać myszkę,
Słychać skowronka…
Za, zo, ze, zu, zy
To majowe dni !
Pająk zaplata
Pośród trwa sieci,
A mała pszczółka
do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zy
To majowe dni !
Ważka spogląda
Na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec
Wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zy
To majowe dni !
Bąk bzyczy głośno,
Trzmiela szukając.
A wokół brzozy
Wciąż biega zając.
Za, zo, ze, zu, zy
To majowe dni !
Na małym krzaczku
Przysiadła mucha.
Z wielką uwagą
Motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zy
To majowe dni !
I Konic polny
Też nie próżnuje,
Małej biedronce
Kropek pilnuje.
Za, zo, ze, zu, zy
To majowe dni !
Tyle się dzieje
Ciągle na łące!
Aż z ciekawością
Zerka tam słońce.
Za, zo, ze, zu, zy
To majowe dni !
Rodzic czyta wiersz. Następnie jeszcze raz prezentuje wiersz, a dziecko powtarza fragment tekstu „Za, zo, ze, zu, zy
To majowe dni !”
W czwartek zajmiemy się liczeniem owadów. Do zabawy można wykorzystać kostkę do gry z oczkami od 1 do 4 lub 5 zrobioną samodzielnie lub gotową od jakiejś gry. Przygotowujemy kopertę, do której wkładamy sylwety owadów (będą to liczmany) Dziecko wyjmuje z koperty tyle liczmanów, ile oczek jest wyrzucone na kostce i podaje nazwę owada. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania. Obrazki przedstawiające owady będą w załączniku.
Tydzień jak zwykle kończymy pracą plastyczną inspirowaną muzyką na temat „Kolorową łąka” . Proponujemy rysowanie pastelami olejnymi lub malowanie farbami akwarelowymi.
Jeszcze trochę języka angielskiego:
a snail- ślimaka bee- pszczołaa frog- żabaa flower- kwiata bird- ptak
Życzymy miłej zabawy i dobrego tygodnia !