Propozycje zabaw i ćwiczeń dla 3-latków

14 kwietnia 2020

W tym tygodniu zobaczymy co wiosną słychać w ogrodzie. Zachęcamy Rodziców do przeczytania dzieciom Bajki U.Piotrowskiej pt. „Jesteśmy ogrodnikami”

W okno zapukał Pan Kwiecień:

-Puk, puk, misiu Anatolu, czy jesteś tam?

-Jestem, jestem! – odpowiedziałem, wskakując na parapet.

-Szukam pomocników do pracy w przedszkolnym ogródku- mówił Pan Kwiecień – Mam grabki, szpadelki i motyczki.

   Pajacyk Hopsalek i słoń Izydor usłyszeli naszą rozmowę. I zaczęli wołać, że bardzo chcą zostać ogrodnikami. Pobiegliśmy do ogródka. Słoń Izydor przekopał grządki, które pajacyk Hopsalek pięknie wygrabił. A ja zrobiłem równiutkie ścieżki.

   Postanowiliśmy, że następnego dnia wysiejemy nasiona. Ale następnego dnia stało się coś dziwnego. Na grządkach pojawiły się małe kopczyki ziemi.

-Kto zniszczył naszą pracę ? – zasmucił się pajacyk Hopsalek.

Nagle z jednego koszyka wychyliło się zwierzątko w czarnym aksamitnym futerku.

-Dzień dobry. Jestem kret Kopaś. –Czy dotarłem do Baziowej Polany?

-Dotarłeś do naszego ogródka – odpowiedział pajacyk.

-O, bardzo przepraszam, to się więcej nie powtórzy – obiecał zawstydzony Kopaś.

I sapiąc, puf, puf wrócił do swoich podziemnych korytarzy.

   Wyrównaliśmy grządki. Teraz wreszcie można było wysiać nasionka.

-Zaczekajcie, zaczekajcie – to woła lala Amelka. – Ja też chcę być ogrodniczką.

Mam nawet zieloną konewkę do podlewania.

   Słonik pokazał Amelce grządkę obok altanki i powiedział, żeby zasiała na niej, co tylko jej się podoba.

-Ojej, ojej – cieszyła się lala –posiejemy maciejkę. Będzie pięknie pachniało.

I zabrała się do pracy, podśpiewując wesoło, tralala la, tralala la.

   Wyjąłem paczuszki z nasionkami. Na jednej była narysowana rzodkiewka, na drugiej sałata. Ach, niedługo będziemy robić pyszne wiosenne kanapki mniam, mniam.

Rozmowa na temat bajki:

-Kto szukał pomocników do pracy w ogródku?

-Co miał Pan Kwiecień ?

-Kim chciały zostać zabawki?

-Jakie prace wykonały zabawki w ogródku?

-Co zobaczyły, kiedy chciały wysiać nasionka?

-Kto wykopał kopczyki w ziemi ?
-Jakie rośliny posiały zabawki w ogródku ?

-Do czego była potrzebna konewka?

Zabawa ruchowa „Ziemia i słońce”

Przebieg. Dzieci biegają w tempie podanym na bębenku lub wyklaskanym przez rodzica. Zatrzymują się na hasło : Ziemia – przykucają i dotykają rękami podłogi  . Słońce – stoją w małym rozkroku i wyciągają ręce w górę. Zabawę można powtórzyć kilkukrotnie .

Proponujemy malowanie farbami lub rysowanie kredkami na temat dowolny inspirowany muzyką  A.Vivaldiego „Cztery pory roku – Wiosna”

Zachęcamy również do posłuchania i nauki piosenki pt. „Kle, kle Boćku”

Słuchanie wiersza czytanego przez Rodzica pt. „Krecik”

Kret mieszka pod ziemią,

Kopie korytarze.

Robi z ziemi kopce,

Choć mu nikt nie każe.

Po przeczytaniu wiersza wykonujemy zadanie.

Na obrazku znajdują się krecik i kopce, które krety zrobiły. Zaprowadź każdego krecika do jednego kopca.

Dla chętnych : ćwiczenie grafomotoryczne „Konewka”

Konewka, to niezbędnik każdego ogrodnika. Połącz linie i ozdób w dowolny sposób.

Wesołego Alleluja!!!!Propozycje zabaw i ćwiczeń dla 6-latków