W tym tygodniu zobaczymy co wiosną słychać w ogrodzie. Zachęcamy Rodziców do przeczytania dzieciom Bajki U.Piotrowskiej pt. „Jesteśmy ogrodnikami”
W okno zapukał Pan Kwiecień:
-Puk, puk, misiu Anatolu, czy jesteś tam?
-Jestem, jestem! – odpowiedziałem, wskakując na parapet.
-Szukam pomocników do pracy w przedszkolnym ogródku- mówił Pan Kwiecień – Mam grabki, szpadelki i motyczki.
Pajacyk Hopsalek i słoń Izydor usłyszeli naszą rozmowę. I zaczęli wołać, że bardzo chcą zostać ogrodnikami. Pobiegliśmy do ogródka. Słoń Izydor przekopał grządki, które pajacyk Hopsalek pięknie wygrabił. A ja zrobiłem równiutkie ścieżki.
Postanowiliśmy, że następnego dnia wysiejemy nasiona. Ale następnego dnia stało się coś dziwnego. Na grządkach pojawiły się małe kopczyki ziemi.
-Kto zniszczył naszą pracę ? – zasmucił się pajacyk Hopsalek.
Nagle z jednego koszyka wychyliło się zwierzątko w czarnym aksamitnym futerku.
-Dzień dobry. Jestem kret Kopaś. –Czy dotarłem do Baziowej Polany?
-Dotarłeś do naszego ogródka – odpowiedział pajacyk.
-O, bardzo przepraszam, to się więcej nie powtórzy – obiecał zawstydzony Kopaś.
I sapiąc, puf, puf wrócił do swoich podziemnych korytarzy.
Wyrównaliśmy grządki. Teraz wreszcie można było wysiać nasionka.
-Zaczekajcie, zaczekajcie – to woła lala Amelka. – Ja też chcę być ogrodniczką.
Mam nawet zieloną konewkę do podlewania.
Słonik pokazał Amelce grządkę obok altanki i powiedział, żeby zasiała na niej, co tylko jej się podoba.
-Ojej, ojej – cieszyła się lala –posiejemy maciejkę. Będzie pięknie pachniało.
I zabrała się do pracy, podśpiewując wesoło, tralala la, tralala la.
Wyjąłem paczuszki z nasionkami. Na jednej była narysowana rzodkiewka, na drugiej sałata. Ach, niedługo będziemy robić pyszne wiosenne kanapki mniam, mniam.
Rozmowa na temat bajki:
-Kto szukał pomocników do pracy w ogródku?
-Co miał Pan Kwiecień ?
-Kim chciały zostać zabawki?
-Jakie prace wykonały zabawki w ogródku?
-Co zobaczyły, kiedy chciały wysiać nasionka?
-Kto wykopał kopczyki w ziemi ?
-Jakie rośliny posiały zabawki w ogródku ?
-Do czego była potrzebna konewka?
Zabawa ruchowa „Ziemia i słońce”
Przebieg. Dzieci biegają w tempie podanym na bębenku lub wyklaskanym przez rodzica. Zatrzymują się na hasło : Ziemia – przykucają i dotykają rękami podłogi . Słońce – stoją w małym rozkroku i wyciągają ręce w górę. Zabawę można powtórzyć kilkukrotnie .
Proponujemy malowanie farbami lub rysowanie kredkami na temat dowolny inspirowany muzyką A.Vivaldiego „Cztery pory roku – Wiosna”
Zachęcamy również do posłuchania i nauki piosenki pt. „Kle, kle Boćku”
Słuchanie wiersza czytanego przez Rodzica pt. „Krecik”
Kret mieszka pod ziemią,
Kopie korytarze.
Robi z ziemi kopce,
Choć mu nikt nie każe.
Po przeczytaniu wiersza wykonujemy zadanie.
Na obrazku znajdują się krecik i kopce, które krety zrobiły. Zaprowadź każdego krecika do jednego kopca.
Dla chętnych : ćwiczenie grafomotoryczne „Konewka”
Konewka, to niezbędnik każdego ogrodnika. Połącz linie i ozdób w dowolny sposób.