Witajcie Kochani !
Kolejny tydzień czerwca przed nami. Już prawie lato i coraz bliżej wakacje oraz wakacyjne podróże. Tym właśnie tematem zajmiemy się przez najbliższe dwa tygodnie.
W poniedziałek Drogi Rodzicu przeczytaj dziecku bajkę U. Piotrowskiej pt. „Już lato”
-Mam ważną wiadomość, misiu Anatolu ! – zawołał pajacyk Hopsalek.
-Jaką wiadomość? –zapytałem zaciekawiony.
-A taką, że przyszło lato, hopsa-lala- śmiał się pajacyk.
Ach, jak ten Hopsalek lubi żartować. Przecież wszyscy wiedzą, że przyszło lato.
-Ja też mam wiadomość- powiedziałem.
Zabawki podbiegły do mnie i z zaciekawieniem nastawiły uszka.
-Czekają na nas lody o różnych smakach i kolorach !
Moja wiadomość wszystkim się spodobała.
-Hurrra! – cieszyły się zabawki.
A słoń Izydor zatrąbił:
-Tra-ta –ta –ta, ruszamy po lodową pychotkę.
Do sklepiku, w którym sprzedawano lody, było daleko, więc Hopsalek umilił nam drogę wesołą rymowanką. On zadawał pytania, a my odpowiadaliśmy:
-Jakie jest latem słońce?
-Gorące!
-O czym latem się marzy?
-O plaży!
-Leży w piasku niewielka?
-Muszelka!
A potem śpiewaliśmy piosenkę o jeziorze, na którym można pływać żaglówką. I o górach z pięknymi szlakami. A potem byliśmy cicho, bo jedliśmy lody. Ja wybrałem moje ulubione smaki: czekoladowy, truskawkowy i cytrynowy, mniam. Muszę wam powiedzieć, że choć lody bardzo zimne, gardło mnie nie zabolało, bo jadłem powoli.
Po przeczytaniu bajki razem odpowiedzcie na następujące pytania:
-Jaką wiadomość miał dla misia Anatola pajacyk Hopsalek?
-Gdzie poszły zabawki?
-Czym umilał im drogę Hopsalek?
-O czym zabawki śpiewały w drodze do lodziarni?
-Jaki smak miały lody, które miał Anatol?
-Jaki kolor maja lody czekoladowe/ truskawkowe / cytrynowe?
-Jakie były lody? Jak należy jeść lody?
W tym tygodniu proponujemy zabawę ruchową orientacyjno-porządkową „Burza”
Ważne jest zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy- chowania się do budynku.
Rodzicu- przygotuj dziecku sznurek lub wstążkę i z tego robimy pętelkę, która będzie domkiem. Podczas gdy Rodzic będzie klaskał podając rytm dziecko biega swobodnie. Na hasło „Burza blisko” dziecko wraca do swojego domku. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
Kolejnego dnia będziemy się uczyć piosenki pt. „Lato na dywanie”
Mamy nadzieję, że wybrana przez nas piosenka będzie towarzyszyła Wam podczas waszych wakacyjnych zabawa, przygód i podróży.
Wysłało po nas lato swój dywan latający.
Buchnęło ciepłym wiatrem, ogrzało buzię słońcem.
Drzewami zaszumiało, ptakami zaśpiewało
I nasze ukochane wakacje zawołało.
Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami.
Lato, lato, lato, bądźmy kolegami.
Lato, lato, lato, lato z przygodami.
Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.
Będziemy w morzu pływać i w piłkę grać na plaży.
Piosenki razem śpiewać i razem w nocy marzyć.
I co dzień na dywanie będziemy razem latać.
Do wszystkich najpiękniejszych zakątków tego świata.
Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami…
Na środę proponujemy zabawę dydaktyczną pt. „Letnia wycieczka” !
Na letnią wycieczkę wybieramy się wraz z Misiem Uszatkiem, ale Miś zupełnie nie wie co musi ze sobą zabrać na słoneczna lub deszczową pogodę. Ma nadzieję, że to Wy dzieci razem ze swoimi Rodzicami mu w tym pomożecie. Przygotowaliśmy obrazki. Zadaniem dzieci będzie wybrać obrazek z rozsypani , nazwać go oraz umieścić przy słońcu lub kropelek deszczu. Lecz to jeszcze nie wszystko. Rodzicu prosimy o wyjaśnienie dzieciom koniczności chronienia głowy, oczu i skóry przed nadmiarem słońca. Obrazki znajdziecie w załączniku.
Na czwartek proponujemy zabawę matematyczna „Słońce lub deszcz”
Rodzicu, poproś dziecko aby wzięło najpierw kartkę, potem kredki. Następnie powiedz aby narysowało słońce i obok chmurkę oraz krople deszczu. Na konie niech przyklei pod słońcem obrazki przedstawiające rzeczy potrzebne podczas słonecznej pogody, a później niech przyklei obrazki na deszczową pogodę- pod chmurką. Niech także policzy ile obrazków przykleiło pod słońcem, a ile pod chmurką. (Wykorzystajcie obrazki z poprzedniej zabawy)
A w piątek, jak co tydzień będziemy tworzyć kolejny obraz do domowej galerii.
Rodzicu, przygotuj dla dziecka kartkę, kredki i włącz muzykę
A następnie poproś aby namalowało lato.
Jeszcze trochę angielskiego:
Życzymy dobrego tygodnia i miłej zabawy ! 😉