Propozycje zabaw i ćwiczeń 3-latki

6 kwietnia 2021

Kochane Dzieci,

w tym tygodniu zobaczymy, co wiosną słychać w ogrodzie. Zachęcamy Rodziców do przeczytania dzieciom Bajki U.Piotrowskiej pt. „Jesteśmy ogrodnikami” (06-09.04.2021r)

W okno zapukał Pan Kwiecień:

-Puk, puk, misiu Anatolu, czy jesteś tam?

-Jestem, jestem! – odpowiedziałem, wskakując na parapet.

-Szukam pomocników do pracy w przedszkolnym ogródku- mówił Pan Kwiecień – Mam grabki, szpadelki i motyczki.

   Pajacyk Hopsalek i słoń Izydor usłyszeli naszą rozmowę. I zaczęli wołać, że bardzo chcą zostać ogrodnikami. Pobiegliśmy do ogródka. Słoń Izydor przekopał grządki, które pajacyk Hopsalek pięknie wygrabił. A ja zrobiłem równiutkie ścieżki.

   Postanowiliśmy, że następnego dnia wysiejemy nasiona. Ale następnego dnia stało się coś dziwnego. Na grządkach pojawiły się małe kopczyki ziemi.

-Kto zniszczył naszą pracę ? – zasmucił się pajacyk Hopsalek.

Nagle z jednego koszyka wychyliło się zwierzątko w czarnym aksamitnym futerku.

-Dzień dobry. Jestem kret Kopaś. –Czy dotarłem do Baziowej Polany?

-Dotarłeś do naszego ogródka – odpowiedział pajacyk.

-O, bardzo przepraszam, to się więcej nie powtórzy – obiecał zawstydzony Kopaś.

I sapiąc, puf, puf wrócił do swoich podziemnych korytarzy.

   Wyrównaliśmy grządki. Teraz wreszcie można było wysiać nasionka.

-Zaczekajcie, zaczekajcie – to woła lala Amelka. – Ja też chcę być ogrodniczką.

Mam nawet zieloną konewkę do podlewania.

   Słonik pokazał Amelce grządkę obok altanki i powiedział, żeby zasiała na niej, co tylko jej się podoba.

-Ojej, ojej – cieszyła się lala –posiejemy maciejkę. Będzie pięknie pachniało.

I zabrała się do pracy, podśpiewując wesoło, tralala la, tralala la.

   Wyjąłem paczuszki z nasionkami. Na jednej była narysowana rzodkiewka, na drugiej sałata. Ach, niedługo będziemy robić pyszne wiosenne kanapki mniam, mniam.

Rozmowa na temat bajki:

-Kto szukał pomocników do pracy w ogródku?

-Co miał Pan Kwiecień ?

-Kim chciały zostać zabawki?

-Jakie prace wykonały zabawki w ogródku?

-Co zobaczyły, kiedy chciały wysiać nasionka?

-Kto wykopał kopczyki w ziemi ?
-Jakie rośliny posiały zabawki w ogródku ?

-Do czego była potrzebna konewka?

Zabawa z elementem czworakowania „Pieski pilnują ogrodu”

Przebieg: Dzieci-pieski chodzą na czworakach. Na hasło: pieski pilnują ogrodu– dzieci zatrzymują się, siadają na piętach, ręce wsparte na przedramionach, głowa uniesiona do góry. Pieski rozglądają się i szczekają.  Zabawę można powtórzyć kilkukrotnie.

Zachęcamy do posłuchania i nauki piosenki pt. „Zielona wiosna”

W ciągu tygodnia zachęcajcie dzieci do liczenia różnych przedmiotów.  Niech dzieci rozdzielają między członków rodziny lub między misie i lalki różne przedmioty (np. owoce, cukierki, ciastka, naczynia), tak, aby każdy miał tyle samo. Wytnijcie razem z dzieckiem kwiaty i naklejcie na grządkach ( zał. nr 2) tak, aby na każdej było tyle samo kwiatów. Niech dzieci stwierdzą, że żółtych i czerwonych kwiatów jest za dużo, a niebieskich i różowych za mało. Ostatecznie naklejają po trzy kwiatki.

Zachęcamy do samodzielnego posiania lub posadzenia jakiegoś kwiatuszka lub innej roślinki. Wraz z Rodzicami dzieci będą obserwować, co będzie się w nim zmieniało. Na pewno znajdziecie odpowiedzi na wiele pytań.

Tydzień zakończymy słuchaniem wiersza pt. „Porządki w ogródku” połączonym z lepieniem z plasteliny „Konewka”.

Dziś w ogródku lśni porządek, ·Zosia krząta się wśród grządek.
Kolorowe sadzi kwiatki, ·porządkuje swe rabatki.
Już tańcują grabki małe
do grabienia doskonałe!
Już motyczka w tan ruszyła
Zosia grządki wypieliła!
Kwiatki śmieją się do Zosi, ·Zosia wodę im przynosi.
Och, ta Zosia nasza mała
swą konewką nas podlała!

Dzieci po wysłuchaniu wiersza toczą wałeczki oraz formułują małe kuleczki z plasteliny i ozdabiają nimi kontury konewki.

(Zał. Nr 1)

Wdrażajcie dzieci do codziennego mycia zębów  rano i wieczorem.

Ponadto zachęcamy do wdrażania dzieci do używania zwrotów grzecznościowych -„proszę, dziękuję”, ,,przepraszam”, dzień dobry”, dobranoc”. Niezwykle pomocny w tym jest przykład osoby dorosłej. Porozmawiajcie z dzieckiem o jego potrzebach, a także o potrzebach waszych oraz innych członków rodziny.

Życzymy miłego tygodnia i miłej zabawy 😊

*Zachęcamy do przesyłania prac na stronę naszego przedszkola.

ANGIELSKI

Zdrowych i Wesołych Świąt Wielkanocnych!Propozycje zabaw i ćwiczeń 4-latki