Drodzy Rodzice, Kochane dzieci!
W tym tygodniu (17.01- 20.01.2022r) gr. X, 4-latki realizuje temat kompleksowy „święto babci i dziadka”. Niestety nie możemy spotkać się w przedszkolu, dlatego zachęcamy do zrealizowania w domu kilku działań przesłanych poniżej.
- Posłuchajcie piosenki „Wesoła piosenka dla babci i dziadka”
Tekst piosenki:
- Nie wszystkie babcie lubią walczyki ,
nie wszystkie noszą stare kolczyki ,
nie wszystkie babcie mają wiele lat ,
dla nie jednej babci wesoły jest świat.
Ref.Babcia , babcia to starsza dziewczynka ,
co kiedyś miała usta jak malinka ,
Mamę i tatę dawno wychowała ,
za to w prezencie wnuki dostała , wnuki dostała
– To właśnie my !
- Niektóre babcie przyznacie sami ,
zatańczą disco razem z dziadkami ,
i ja chcę bardzo mocno wierzyć w to ,
że tak tańczyć będą lat przynajmniej sto.
Ref.Babcia , babcia to starsza dziewczynka ,
co kiedyś miała usta jak malinka ,
Mamę i tatę dawno wychowała ,
za to w prezencie wnuki dostała , wnuki dostała
– To właśnie my !
Rodzice zapytajcie wasze dzieci o wrażenia po wysłuchaniu piosenki:
– czy ta piosenka jest wesoła czy smutna?
– szybka czy wolna?
– o kim była piosenka?
- Nauka wiersza „Nasza babcia”
Nasza babcia umie tyle,
że uwierzyć trudno w to.
Zna tuziny pięknych bajek,
których słucha się wspaniale.
Gry zabawy, wyliczanki,
Różne wiersze, zgadywanki,
Umie z klocków stawiać wieże,
Dobrze gra na komputerze.
Zimą bierze mnie na sanki,
Kocham babcie to nie żarty!
Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz a następnie zapytaj go:
– O kim jest wiersz?
– Co umie babcia?
– Co lubisz robić ze swoją babcią i swoim dziadkiem?
– Za co kochasz babcie i dziadka?
Drogi rodzicu przeczytaj dziecku cały wiersz a następnie tylko wersami, aby dziecko mogło powtórzyć. Powtarzajcie wersy raz cicho, raz głośno. Następnie postarajcie się mówić cały wiersz razem.
- Laurka dla babci i dziadka – praca plastyczna wykonana techniką dowolną.
Drodzy rodzice w załączniku są wzory laurek dla babci i dziadka, po wydrukowaniu pomóżcie dziecku złożyć laurkę na pół oraz naszykujcie dowolne narzędzia do jej ozdobienia: kredki, flamastry, klej, nożyczki, kolorowy papier, brokat, plastelina… Dziecko może laurkę ozdobić dowolnie według własnego pomysłu.
- Masażyk w parach „List do babci” – ilustrowanie ruchem treści wierszyka, rysowanie na plecach mamy/taty.
Kochana babciu dzieci „piszą” palcem po plecach mamy/taty
Kropka delikatnie naciskają palcem
Piszę Ci, że mamy w domu kotka kontynuują pisanie po plecach
Kropka delikatnie naciskają palcem
Kotek chodzi kroczą palcami
Kotek skacze skaczą za zmianę paluszkami
Kotek drapie delikatnie drapią palcami po plecach
Kotek chrapie opierają głowę o plecy i naśladują odgłos chrapania
Składamy list dotykają całymi dłońmi pleców
Naklejamy znaczek dotykają czoła
I zanosimy na pocztę dzieci wstają, biorą się za ręce i maszerują po sali w parach
- Zabawa ruchowa Zabieramy babcię/dziadka w podróż.
Dzieci wybierają spośród swoich zabawek np. lalkę, jako babcię lub misia, jako dziadka.
Trzymają ją w ręku. Dzieci biegają w tempie podanym przez klaskanie lub tupanie rodzica. Na hasło: „samochód” – pokazują ruchem jak jadą z babcią lub dziadkiem samochodem. Na hasło: „sanki” – naśladują jazdę sankami odpowiednimruchem. Na hasło: „pociąg” –naśladuje jazdę pociągiem. Zabawę można powtórzyć kilka razy.