Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!
W tym tygodniu (29.11-03.12.2021r) zaplanowaliśmy tematy kompleksowe: „Magiczne miejsce- teatr” (5-latki) Gr. 8 oraz „Poznajemy nasze emocje” (4-latki) Gr. 3. Niestety, nie możemy spotkać się w przedszkolu, więc zaproponujemy Wam kilka działań, które możecie zrealizować w domu.
Przeczytajcie razem z dziećmi bajkę, np. „Czerwony Kapturek” (lub inną wybraną przez dzieci). Po przeczytaniu bajki zachęcamy do rozmowy na temat uczuć i emocji każdego z bohaterów. Naśladujemy gesty i miny, jakie towarzyszą poszczególnym emocjom. Nazywamy te uczucia. Zachęcamy dzieci młodsze (4-latki), aby wykonały własne ilustracje do bajki. Natomiast dzieciom 5letnim proponujemy narysowanie sylwet postaci z bajek, aby później mogły swojemu rodzeństwu czy rodzicom przedstawić teatrzyk, tworząc przy tym samodzielnie dialogi do bajki. Zamieszczamy także link do bajki muzycznej pt. „Czerwony Kapturek”
Zachęcamy także do podejmowania aktywności ruchowej. Jeśli możecie – wyjdźcie na własny ogródek, poszukajcie śniegu, poobserwujcie przed-zimową przyrodę. Jeśli nie możecie- pobawcie się w domu. Proponujemy zabawę ruchową skoczną z elementem rywalizacji „Kto dalej.” W tej zabawie ustawiamy się w jednej linii i skaczemy obunóż, jak najdalej.
Możecie rozwijać wyobraźnię dzieci przez zabawę dramową „Co to za postać?” W tej zabawie naśladujemy gestem, głosem, ruchem wybraną postać bajkową, a pozostali członkowie rodziny zgadują, o kogo chodzi.
Zabawa logopedyczna „Aktorzy”- prezentujemy dzieciom fragment wierszyka „W pokoiku na stoliku stało mleczko i jajeczko. Przyszedł kotek, wypił mleczko, a ogonkiem stłukł jajeczko”. Dzieci powtarzają kilkakrotnie tekst, by dobrze go zapamiętać. Następnie starają się powtórzyć go w różny sposób- radośnie, groźnie, ze strachem, ze smutkiem, szeptem, głośno, śpiewając spokojnie, itp.
Zachęcamy też do zabawy w nazywanie obrazków, dotyczących teatru i dzielenie tych słów na sylaby. Można też nazywać emocje znane dzieciom, dzieląc ich nazwy na sylaby. W załączniku zamieszczamy kartę pracy oraz propozycje ćwiczeń grafomotorycznych (rysowanie po śladzie). Karty można wydrukować lub poprawiać paluszkiem po śladzie na ekranie komputera.
Wszystkim życzmy zdrowia i czekamy na szybki powrót do przedszkola!
Dorota Kędziorek, Anna Płóciennik